Tankbouw

Derustit oppervlaktetechniek voert diverse oppervlaktebehandelingen uit voor roestvaststaal in de sector tankbouw. De behandelingen die Derustit oppervlaktetechniek gebruikt zijn:

 

 

Elektrolytisch polijsten voor de tankbouw

Het elektrolytisch polijsten van RVS producten voor de Tank- en apparatenbouw is een bewezen techniek die onderschreven wordt door vele wetenschappelijke studies, kennisinstituten en leading companies. De voordelen zijn legio en in de meeste gevallen kan het elk vergelijk op prijs en kwaliteit doorstaan.

 

Beitsen en Passiveren voor de tankbouw

Bij het beitsen van RVS in de tankbouw wordt het roestvaststaal behandeld met een beitsmiddel, bestaande uit o.a. waterstoffluoride en salpeterzuur. Hierdoor worden alle carbides en ijzerdelen als het ware "opgegeten". Nadat het beitsmiddel haar werk gedaan heeft, wordt het RVS met koud, zuurstofrijk water onder hoge druk (190 bar) gereinigd. Dit is erg belangrijk; de opgeloste laag wordt verwijderd en op dat moment staat het materiaal weer open voor de reactie met zuurstof, waardoor de corrosiebestendige toplaag weer kan "aangroeien". Dit natuurlijke proces neemt doorgaans ca. 48 uur in beslag. Door het materiaal echter te behandelen met alleen salpeterzuur en het vervolgens weer met hogedruk te reinigen, wordt dit al na ca. 30 minuten bereikt. Deze laatste behandeling noemt men "passiveren". Als laatste volgt een spoeling met gedemineraliseerd water < 10 uS/cm. Het roestvast staal is nu weer geschikt voor gebruik en zal in deze conditie niet meer roesten, of beter gezegd niet meer corroderen.

Het effect van beitsen en passiveren

Bewerkingen als knippen, zetten, lassen als ook "vervuiling " van buitenaf, leidt altijd tot beschadiging of verarming van de chroom- ijzer-oxidehuid. Door de behandeling van het roestvaststaal met fluorwaterstof en salpeterzuur gevolgd door een grondige hogedrukreiniging, wordt deze oxidelaag weer hersteld en wordt het roestvaststaal weer passief. Dit is een behandeling die eigenlijk altijd moet plaatsvinden Immers, roestvaststaal dat niet bewerkt wordt, geeft gegarandeerd problemen in het gebruik.

 

Slijpen en Polijsten voor de tankbouw

De afwerking van roestvaststalen eindproducten in de tankbouw met complexe vormen gebeurt voor een groot deel handmatig.
 
Derustit Oppervlaktetechniek is gespecialiseerd in het leveren van precisiewerk bij dit slijpen-polijsten met de
hand met name als voorbewerking voor het elektrolytisch polijsten. Daarnaast heeft Derustit de mogelijkheid om slijpwerk eerst te beitsen en na het slijpen/polijsten chemisch of ultrasoon te reinigen en schoon te verpakken. Op deze wijze voldoet het slijpwerk van Derustit aan de hoogste kwaliteitseisen.

Uitvoering slijpen en polijsten

De werkzaamheden worden uitgevoerd in ons bewerkingscentrum te Heerenveen of op elke gewenste locatie wereldwijd. De opdrachtgevers komen vooral uit de apparatenbouw, de jachtbouw, de voedingsmiddelenindustrie, de farmaceutische, de semicon en de chemische industrie.

 

RVS Conditioneren & onderhouden voor de tankbouw

In tegenstelling tot wat men veelal denkt, is roestvaststaal in de tankbouw zeker niet onderhoudsvrij. Dit is een relatief begrip, roestvaststaal is onderhoudsarm en dat is dus niet onderhoudsvrij. Problemen van diverse aard worden veroorzaakt door zogenaamde “omgevingsfactoren”. RVS op zich kan niet corroderen, maar door deze omgevingsfactoren kan wel oxidatie veroorzaakt worden. RVS laat zich echter goed conditioneren. Met behulp van meer traditionele reinigingstechnieken, chemisch reinigen en mechanisch bewerken worden deze werkzaamheden op locatie uitgevoerd. Hiermee worden RVS installaties en -leidingsystemen teruggebracht in hun oorspronkelijke, lees: roestvaste – conditie.

De werkzaamheden worden uitgevoerd door deskundig geschoold personeel met in achtneming van de geldende veiligheidsvoorschriften en milieurichtlijnen. Ongewenste effecten op mens en omgeving worden daarmee voorkomen. Hiermee kan op een veilige en verantwoorde wijze beantwoord kan worden aan de ook hier onverminderd groter wordende vraag naar kwaliteit van het eindproduct en aan de hoge eisen die aan de benodigde productie faciliteiten gesteld worden.

Consectetur adipiscing elit. Ut dignissim efficitur lacus a efficitur. Nullam vehicula gravida mattis. Integer rutrum congue erat eu elementum. Vivamus porttitor posuere venenatis. Curabitur hendrerit consequat pretium. Nulla imperdiet non dui nec tincidunt. Vestibulum volutpat sagittis tincidunt. Aliquam sagittis lorem nec sagittis maximus. Morbi ac consectetur felis. Morbi vestibulum, risus a faucibus iaculis, arcu ligula mollis leo, sit amet posuere risus magna vitae velit. Nulla eget ligula a erat dapibus accumsan. Nullam rhoncus vel lacus vel tincidunt. Vestibulum auctor vitae dui eu venenatis. Suspendisse dignissim auctor nisl quis facilisis. Integer eget ipsum in neque iaculis egestas at a urna. Sed fringilla ligula ac mi molestie mattis.

Consectetur adipiscing elit. Ut dignissim efficitur lacus a efficitur. Nullam vehicula gravida mattis. Integer rutrum congue erat eu elementum. Vivamus porttitor posuere venenatis. Curabitur hendrerit consequat pretium. Nulla imperdiet non dui nec tincidunt. Vestibulum volutpat sagittis tincidunt. Aliquam sagittis lorem nec sagittis maximus. Morbi ac consectetur felis. Morbi vestibulum, risus a faucibus iaculis, arcu ligula mollis leo, sit amet posuere risus magna vitae velit. Nulla eget ligula a erat dapibus accumsan. Nullam rhoncus vel lacus vel tincidunt. Vestibulum auctor vitae dui eu venenatis. Suspendisse dignissim auctor nisl quis facilisis. Integer eget ipsum in neque iaculis egestas at a urna. Sed fringilla ligula ac mi molestie mattis.

Voor u uitgelicht

    SURFACE Campus 2018

    Hét vakevent voor oppervlaktetechnologie 13 t/m 15 november 2018 Brabanthallen 's-Hertogenbosch.

    Future Past Glory

    Beeld ter ere van Jakoba Mulder (1900 – 1988) architect / stedenbouwkundige in Amsterdam. Onthulling 12 oktober - 17 uur Beatrixpark Amsterdam.

    The Rokin Bicycle Fence

    This stainless steel sculptural work designed by Frank Tjepkema has been placed along two metro entrances of the Rokin in Amsterdam...